BETAPA MANISNYA GADIS MENUTUP AURAT

BETAPA MANISNYA GADIS MENUTUP AURAT
BETAPA MANISNYA GADIS MENUTUP AURAT

Khamis, 21 Mei 2009

BIJAKNYA YA RASULULLAH S.A.W. KITA....2010 MASEHI.


PERTAMA.

Perjanjian Aqabah pada mulanya , Bangsa Arab Quraisy merancang perjanjian untuk menunjukkkan perjanjian ini menguntungkan mereka, akan tetapi dengan kebijaksanaan Baginda , Umat islam mendapat 100% Rahmat Allah S.W.T. daripada perjanjian ini, orang Quraisy meminta supaya dikembalikan orang-orang islam dikalangan orang mekah yang ada pada Baginda S.A.W., hikmahnya adalah orang –orang islam ini yang kembali ke Mekah mengajar tentang keindahan islam pada saudara- mara mereka , wal disebabkan ini ISLAM SEMAKIN KUKUH DI MEKAH …

KEDUA.

Pada ketika menunaikan solat, sahabat-sahabat Baginda S.A.W. mendengar sesuatu dari perut baginda seolah-olah batu bergeser, wal apabila mereka mengetahui yang baginda mengikat perut baginda dengan ketul-ketul batu yang dimasukkan kedalam kain wal kain itu didikat diperut baginda, ada sahabat baginda yang menangis apabila mengetahui keadaan itu, baginda membuat begitu bagi mengelakkan perut baginda berbunyi kerana baginda tidak makan, ( DARI SUDUT SAINS BIALOGI- perut manusia jika kosong akan mengeluarkan gas di dalam perut yang membuatkan manusia kurang selesa) akan tetapi baginda mengikat perut baginda bagi mengelakkan keadaan ini….( sedih juga bila memikirkan manusia teragong yang sebenarnya boleh hidup dengan selesa, akan tetapi BAGINDA S.A.W. MEMILIH KEHIDUPAN YANG ZUHUD .

KETIGA .

Ketiga beristinjak Baginda S.A.W. menekan siku baginda pada perut baginda. ( DARI SUDUT SAINS BIALOGI - bagi mengelakkan sembelit berlaku, kerana bahan buangan dalam perut akan keluar dengan mudah jika ditekan siku dari atas perut kebawah )

KE EMPAT.

Baginda S.A.W. berbuka puasa dengan buah kurma dahulu dan air ( DARI SUDUT SAINS BIALOGI – MEMAKAN BUAH KURMA KETIKA BERBUKA PUASA ADALAH AMALAN YANG TERBAIK BAGI KESIHATAN PERUT MANUSIA, INI ADALAH KERANA BUAH KURMA TERUTAMA RUTABB ( BUAH KURMA MENGKAL ) ADALAH SANGAT BANYAK MEMPUNYAI SERAT-SERAT TUMBUHAN YANG AMAT BAIK BAGI PROSES BERLAKU DALAM PERUT MANUSIA)., MINUMAN AIR PULAK BAIK BAGI MEMBERSIHKAN PERUT KERANA TEMPOH WAKTU YANG LAMA TIDAK DIMASUKKAN MAKANAN.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan