BETAPA MANISNYA GADIS MENUTUP AURAT

BETAPA MANISNYA GADIS MENUTUP AURAT
BETAPA MANISNYA GADIS MENUTUP AURAT

Khamis, 3 Januari 2013

CUKUPLAH ALLAH S.W.T. TUHANKU, PADANYA AKU MENYEMBAH, HANYA PADAMU AKU BERTAWAKAL DAN ALLAH S.W.T. ADALAH RABB ARASY YANG MAHA AGONG. --------------------- TERBAIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

Saya tanyakan. “Adakah di antara nenek moyangnya yang jadi raja.” Jawabmu. “Tidak ada” Kalau ada diantara nenek moyangnya yang menjadi raja, nescaya kukatakan. “Dia hendak menuntut kembali kerajaan nenek moyangnya.” Saya tanyakan. “Apakah kamu menaruh curiga kepadanya bahawa ia dusta, sebelum ia mengucapkan apa yang diucapkannya sekarang.?” Jawabmu. “Tidak!” Saya yakin dia tidak akan berdusta terhadap manusia apalagi terhadap Allah. Saya tanyakan. “Apakah pengikutnya terdiri dari orang-orang mulia ataukah dari orang-orang biasa.” Jawabmu. “Orang-orang biasa” Memang mereka jualah yang menjadi pengikut Rasul-rasul. Saya tanyakan. “Apakah pengikutnya makin bertambah banyak atau semakin kurang?” Jawabmu. “Mereka bertambah banyak.” Bigitulah halnya sehingga sempurna. Saya tanyakan. “Adakah di antara mereka yang murtad kerana benci kepada agama yang dipeluknya,setelah mereka masuk kedalamnya.?” Jawabmu. “Tidak” Bergitulah iman, apabila ia telah mendarah-daging sampai ke jantung hati. Saya tanyakan. “Apakah ia melanggar janji?” Kamu jawab. “Tidak!” Bergitu jugalah segala Rasul-rasul yang terdahulu, mereka tidak suka melanggar janji.” Saya tanyakan. “Apakah yang disuruhkannya kepada kamu sekelian?” Kamu jawab. “Ia menyuruh menyembah Allah semata-mata, dan melarang mempersekutukan-Nya. Dilarangnya pula menyembah berhala, disuruhnya menegakkan solat, berlaku jujur dan sopan (teguh hati).”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan